دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

به هرگونه بازاریابی محصولات و خدمات از طریق دستگاه های الکترونیکی انجام شود گفته میشود . 
طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

دیجیتال مارکتینگ در دو دوسته قرار میگیرد :
دیجیتال مارکتینگ آنلاین 
دیجیتال مارکتینگ آفلاین 
در ادامه انواع این پست انواع ابزار های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی خواهیم نمود . 

توضیحات برای عکس ثبت نشده

توضیحات برای عکس ثبت نشده

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

مدیریت شبکه های اجتماعی و تحلیل و انالیز ان 
تبلیغات در شبکه های اجتماعی 
بهینه سازی موتور های جستجو 
ارسال پوش نوتیفیکیشن 
انتشار رپورتاژ آگهی 
آنالیز و تحلیل داده ها 
کوتاه کننده لینک 
ایمیل مارکتینگ 
تبلیغات کلیکی 

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال اگر برایتان سوال است که بازاریابی دیجیتال چرا اهمیت دارد، به نکات زیر توجه کنید: • در حال حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد.
•باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.
• به شما در محبوب شدن برندتان کمک می‌کند.
• به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک می‌کند.
• نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود می‌آورد.
• دارای فرصت‌های شغلی گسترده و پویا است.
• به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک می‌کند.


توضیحات برای عکس ثبت نشده
توضیحات برای عکس ثبت نشده
توضیحات برای عکس ثبت نشده

این نکات مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کار هستند. در ادامه ۹ دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم:
۱. نرخ رو به رشد بازارهای دیجیتال بازاریابی دیجیتال یک فناوری در حال تحول با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت و روند فناوری را به خود اختصاص داده است.
۲. فرصت‌های شغلی متنوع بازاریابی دیجیتال، گزینه‌های شغلی متنوعی را برای افراد ایجاد می‌کند. با گسترش و توسعه روز‌به‌‌روز فناوری شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستیم. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم کرده، به نحوی که می‌توان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این حوزه فعالیت کرده و درآمد قابل توجهی کسب کرد. بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال مارکتینگ کمک کنند.
۳. راهی آسان برای شروع یک کسب‌و‌کار خلاقانه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار متداول مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌و‌کار خود را شروع کنید. سپس می‌توانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.
۴. پیشرفت آسان در قیف فروش دیجیتال شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای وب‌سایت شما ترافیک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات با خدماتتان را تبلیغ کنند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
۵. جذب آسان مخاطب در بسترهای اینترنتی هنگامی که تمرکز کسب‌و‌کار خود را روی دیجیتال مارکتینگ می‌گذارید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. بلکه باید با کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان بسیاری را به برند خود جذب کنید. برای مثال بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد.
۶. شکاف مهارت‌های دیجیتال بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند و به همین دلیل تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. حتی اگر یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه نیستید، باز هم می‌توانید با استمرار فعالیت و تجربه جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. هرچند همین بازار نو و رو به رشد باعث شده تا با شکاف مهارت‌های دیجیتال مواجه شویم. شکاف مهارت در واقع به تفاوت بین مهارت‌های مورد نیاز برای انجام کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد، گفته می‌شود. در نتیجه افرادی که با شکاف مهارت استخدام می‌شوند، توانایی لازم را برای انجام کارها ندارند و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص بسیار ضروری است.
۷. تطبیق پذیری پس از تسلط بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهید شد. در بازاریابی دیجیتال اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخه‌های دیگر آن شوید. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای از بازاریابی دیجیتال که می‌خواهید کار کنید و با ارتقای مهارت‌های قبلی، مهارت‌های جدیدی هم یاد بگیرید. در این زمینه، گزینه‌های بسیار زیادی در کنار فرصت‌های یادگیری وجود دارد و در نتیجه می‌توانید از مهارت‌های خود بهترین استفاده را کنید.
۸. تحول در بازاریابی دیجیتال بازاریابی دیجیتال یکی از زمینه‌هایی است که همیشه در آن نکات جدیدی برای یادگیری پیدا خواهید کرد. این منابع به شما امکان خلاقیت در برنامه‌های بازاریابی‌تان را می‌دهد. با توجه به اینکه در موسسات بازاریابی، افراد با پیشینه‌های مختلف و استراتژی‌های گوناگون کار می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها اطلاعات متنوعی کسب کنید. همچنین خواندن بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود.
۹. پشت سر گذاشتن رقیبان تطبیق بازاریابی دیجیتال با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان می‌دهد تا شرکت و چشم‌اندازتان را بشناسید. حتی اگر شما محتوا و وب‌سایت عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل مطلع نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید.

دیجیتال مارکتینگ دیده شو

دیجیتال مارکتینگ دیده شو

ما در این وب سایت قصد داریم برای رونق کسب و کار شما بهترین روشهای بازاریابی و بهترین راه کارهای ممکن را ارائه دهیم ، هدف گروه دیده شو ارائه مطالب و آموزش های کاملا عملی در فضای کسب و کار با هدف ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار های موجود می باشد . مطالب و محتوای آموزش این وب سایت صرفا حاصل ۱۰ سال تجربه و دانشی هست که در این مسیر محقق گردیده است و توانسته ایم از طریق تجاربی که در این چند سال کسب کرده ایم به موفقیت در زمینه تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی دست پیدا کنیم . 
پس اگر به دنبال برند کردن محصولات خود هستید و یا میخواهید در زمینه دیجیتال مارکتینگ کسب و کاری را برای خود محیا کنید با ما همراه باشید تا بهتون آموزش بدیم و که چگونه میشود از طریق پر درامد ترین شغل دنیا به درآمد دست پیدا کنید و کسب و کاری پر درامد برای خود داشته باشید 

توضیحات برای عکس ثبت نشده